Sportief relatiegeschenk? Eenvoudig en snel

Een sponsor bedanken, een trainer die weggaat of een scheidsrechter even in het zonnetje zetten? Relatiegeschenken in de sport zijn eenvoudiger dan gedacht. Niets is leuker dan een cadeautje met het logo van de club. Maar wát geef je? Natuurlijk een sportief presentje. Dat kan algemeen zijn, voor allerlei sporten, maar ook specifieker, gericht op jouw sport.

Personaliseren kun je leren

Hou je het algemeen? Een bidon of sportkleding bedrukken is voor elke sport wel een goed idee. Of je nu tennist, voetbalt, paardrijdt of wat anders doet, een stoer jack of een drinkfles is altijd handig.

En bovendien is het ontzettend eenvoudig te regelen. Wil je toch een wat specifieker cadeau, bijvoorbeeld om het persoonlijker te maken? Een voetbal met logo of misschien een golfparaplu of bedrukte hockeystick kan ook zo geregeld zijn.

Of misschien past een gepersonaliseerde batminton set wel bij je relatie.

Think big

Relatiegeschenken bedrukken gaat tegenwoordig niet alleen eenvoudig, maar ook snel. Er zijn talloze innovatie druktechnieken uitgevonden die ervoor zorgen dat je geschenken goed én snel voorzien worden van je logo.

Sportief of niet, relatiegeschenken met logo doen de naam van je club of bedrijf eer aan. Je wordt onthouden en de ontvanger zal sneller weer voor jou kiezen, in plaats van voor je concurrent. Dat werkt in vrijwel elke branche wel zo. Bovendien doen bedrukte geschenken je naamsbekendheid veel goeds en je vergroot je bereik.

Die naamsbekendheid en dat grotere bereik is toch uiteindelijk wat je wilt, naast je relatie bedanken of gewoon in het zonnetje zetten?

Word onthouden

Relatiegeschenken met logo zijn natuurlijk ideale reclame-uitingen. Ze zijn relatief eenvoudig te regelen en bovendien veel goedkoper dan bijvoorbeeld radioreclame of een poster in een bushokje.

Onderzoek van een Duits onderzoeksbureau wijst overigens uit dat relatiegeschenken in 93% van de gevallen ook daadwerkelijk gebruikt worden en de gever vrijwel altijd wordt onthouden. Een gulle gever van een bedrukt geschenkje blijkt 2 keer beter te worden onthouden dan andere bedrijven, instanties of verenigingen.